Prokath Prokath

Prokath

De jongeren groep PROKATH is er voor alle jongeren in de middelbare school leeftijd. Zoals de naam al aangeeft niet alleen voor PROtestantse jongeren, maar ook voor alle KATHolieke of niet aan een kerk verbonden jongeren. De meeste jongeren weten niet eens zo goed het verschil tussen de verschillende christelijke kerken: wij zijn daarom niet op zoek naar die verschillen, maar juist naar de dingen die we gemeenschappelijk hebben.

PROKATH wil jongeren met elkaar in contact brengen, door plezier te hebben met elkaar, elkaar beter te leren kennen, vrienden en vriendinnen te maken, en vooral ook: samen bezig zijn met de dingen waar je echt in kunt geloven, en die je energie geven. Door met elkaar te zoeken naar wat we samen kunnen geloven, en daarbij te luisteren naar de vele goede dingen die de christelijke kerken voor ons hebben bewaard, willen we voor ons zelf ontdekken wat we daarmee kunnen doen.

Elke eerste zondag van de maand komen we om 10 uur bij elkaar in de Schakel (het zolderkamertje naast de kerk) waar we een eigen ruimte hebben gekregen. Daar staan banken, stoelen en kussens klaar, er is thee, er is een programma maar ook tijd om te kletsen. De bijbel ligt er naast de computer met internetverbinding, we doen spelletjes, en er is een TV met DVD speler om samen films te kunnen kijken.

Bijna alles is er dus al: we hebben een leuke ruimte, leuke spullen, er is al een groepje jongeren en er zijn mensen die programma’s voorbereiden. Alleen het belangrijkste ontbreekt nog. En dat ben jij!

Grijp je kans, kom één keer in de maand op zondag op tijd je bed uit en doe jezelf een plezier door mee te doen! Dan hoor je vanzelf dat je niet altijd zo vroeg er uit hoeft om mee te doen, en dat we ook wel eens samen gaan bowlen, kanovaren op de Dommel, ’s nachts kamperen of samen kerstmis vieren met een gezellig avondje. We doen ook mee aan andere activiteiten van de kerk, en we doen wel eens iets bijzonders tijdens een dienst. En wat we nog niet doen, maar wat jou wel leuk lijkt, kun je gewoon een keer  voorstellen.

Je hoeft geen lid te worden, je mag gewoon altijd komen. Tot ziens!