PAKS PAKS
Voor alle kinderen in de basisschoolleeftijd organiseren we elke zondag Kinderkerk PAKS. ‘Paks’ betekent niet alleen ‘vrede’, maar ook ‘protestant, … alle kinderen samen’. Daarmee bedoelen we dat de kinderkerk niet alleen bestemd is voor de (klein-)kinderen van gemeenteleden, maar dat ook gastkinderen van harte welkom zijn.

Op de 1e en 3e zondag zijn de kinderen een deel van de kerkdienst in de Schakel voor hun eigen kinderdienst, terwijl zij op de 2e en 4e zondag de hele kerkdienst ‘achter’ zijn. Elke keer wordt er onder begeleiding van een leidster (en met hulp van de methode ‘Kind op Zondag’) een bijbelverhaal verteld, er wordt gezongen en gebeden, we kletsen en doen spelletjes met elkaar en heel vaak is er reden voor een feestje!

Maar we zijn ook regelmatig ‘voor in de kerk’ te vinden. Niet alleen op de 1e en 3e zondag een deel van de dienst (er wordt dan ook altijd een speciaal kinderlied gezongen en de leiding van Paks vertelt waar het tijdens de kinderdienst over zal gaan), maar ook tijdens veel bijzondere diensten. Zo leveren de kinderen van Paks een bijdrage aan de Startzondag, de Paas- en Pinksterdienst, wordt er jaarlijks een speciaal Kinderkerstfeest georganiseerd en proberen wij elk jaar een speciale Kinderwoorddienst voor te bereiden.

Tenslotte trakteren we de kinderen elk jaar op een uitstapje, de zogenaamde Buitendag. De ene keer gaan we naar een kindervoorstelling, we gaan met z’n allen naar een pannenkoekboerderij of … we gaan de hele middag spelen in een leuke speeltuin en sluiten af met een frietje. Pret verzekerd!

Wij zijn altijd op zoek naar kinderen die met ons mee willen doen, dus …’Wees welkom!’

Indien u met een grote groep de kinderkerk wilt bezoeken is het fijn om vantevoren een berichtje te sturen naar hvruremonde@hotmail.com.

Info: Henrike van Ruremonde, e-mail: jeugdwerk@pg-boxtel.nl