De Schakel De Schakel

Het gebouwtje dat sinds 1959 naast de kerk stond, was na de restauratie van de kerk in 1996 ook al aan vervanging toe. Toch heeft het nog ruim tien jaar geduurd voor de nieuwbouw van De Schakel gerealiseerd was.

De Schakel is door middel van een glazen corridor verbonden met de kerk. Het biedt vanaf de Clarissenstraat een mooi doorkijkje op de Sint Petruskerk. Bovendien is de corridor ook nog prachtig te gebruiken als een tijdelijke expositieruimte, terwijl dat ook heel goed kan in de grote zaal van De Schakel.

Aan de buitenmuur van De Schakel is een embleem aangebracht: het embleem van de Oecumene.

De Schakel is bedoeld als een plek waar verschillende activiteiten kunnen plaats vinden in de eerste plaats van en voor de gemeente. Voor de kinderkerk Paks is de bovenverdieping gereserveerd. Daar komen elke zondagse kerkdiensten kinderen samen om hun eigen dienst te hebben.
Op de begane grond is er altijd plek voor de tiener jeugd en jong volwassenen om regelmatig samen te komen.

Na afloop van de dienst is er de eerste zondag van de maand en bij bijzondere diensten gelegenheid om met elkaar van gedachten te wisselen bij een kopje koffie. Verder worden er vergaderingen gehouden van de kerkenraad en van verschillende commissies.

Het is een prettige, lichte ruimte die ook gehuurd kan worden voor allerlei activiteiten.