Terugblik Snuffelmarkt 2018

lees meer ยป

Dubbelconcert Pythagoras en Cartouche Dubbelconcert Pythagoras en Cartouche

Het Pythagoras Kwartet en blaaskwintet Cartouche verzorgden zaterdagmiddag een boeiend concert in de Protestantse Kerk. Het strijkkwartet speelde twee delen uit Schubert’s bekende werk ‘Der Tod und das Mädchen’, waarin dit dramatische verhaal vol verve werd uitgedrukt in muziek. Cartouche speelde vervolgens een kwintet van de componist Danzi, de uitvinder van het blaaskwintet, dat hierbij wat bleek afstak. Gelukkig konden zij zich daarna voluit laten horen in de jazzy variaties op ‘In Holland staat een huis’ van de hedendaagse componist Hugo de Groot. Met een humoristisch ‘Divertissement’ van de componist Samazeuilh sloten de negen musici samen het concert af. De bescheiden kerkzaal kon de klanken van dit kleine orkest goed aan. Een originele keuze, die ook door het publiek zeer werd gewaardeerd.
Studenten van de opleiding Sint Lucas Eindhoven filmden het optreden. Zij werken aan een website voor de muziekserie Klassiek in de kerken. Op zaterdag 11 februari zal het Nederlands Kamerkoor opnieuw haar opwachting maken in de Sint Petrusbasiliek. Info: k.doevendans@telfort.nl Kaartverkoop: www.nederlandskamerkoor.nl.

Terugblik Snuffel-/boekenmarkt 2016 Terugblik Snuffel-/boekenmarkt 2016
Terugblik Snuffel- /boekenmarkt

Op 9 april j.l. hield de Protestantse Gemeente Boxtel haar jaarlijkse Snuffel -/ boekenmarkt.
Naar aanleiding van ons jaarthema “Goede Buren” werd besloten om de helft van de opbrengst te schenken aan onze buren, de St-Petrusbasiliek, voor de restauratie van het Carillon.
Afgelopen maandagmiddag 18 april werd door de dames van de activiteitencommissie van de Protestantse Gemeente Boxtel symbolisch een cheque van 525 euro overhandigd aan Pastoor J.Grubben van de Heilig Hart Parochie.
Wij hopen voor onze “Goede Buren “ en alle inwoners van Boxtel, dat er weer snel muziek klinkt uit de toren van de St-Petrusbasiliek.