U komt binnen bij de Protestantse Gemeente Boxtel.

Wie zijn wij?

Een actieve en bruisende kerkgemeenschap waar iets van uitgaat en waar mensen zich thuis voelen.  Een kerk die omziet naar mensen in nood, veraf en dichtbij. Dat willen we zijn.

De bijbel is de bron waaruit wij als gemeente putten. Van daaruit gaan we op zoek naar inspiratie en willen we voor elkaar een inspiratiebron zijn. Hoe verschillend gemeenteleden ook zijn, toch proberen we als gemeente een eenheid te vormen, zodat iedereen vanuit de eigen levenservaring een antwoord vindt op vragen die hem of haar bezig houden.
‘Vrede, gerechtigheid en heelheid van de schepping’ dat is de missie waarmee de kerk op pad is gestuurd in deze wereld. De christelijke kerk is een wereldkerk: het netwerk reikt tot in de verste uithoeken van de aarde. Ook de Protestantse Kerk Nederland en de Protestantse Gemeente Boxtel (PGB) maken deel uit van dat wereldwijde netwerk.
Onze gemeente bestaat uit ongeveer 330 leden in de kernen Boxtel, Lennisheuvel, Liempde en Esch. Het kerkblad Tertius komt bij zo’n 200 adressen. De kerkdiensten worden bezocht door gemiddeld 50 personen en bij feestelijke gelegenheden kunnen er 100 kerkgangers zijn.

De kerkenraad geeft leiding aan de gemeente. Er zijn vele werkgroepen en commissies, die samen de gemeente vorm geven. Bezoek van de kerk is op verschillende manieren mogelijk. Er is een actieve werkgroep Zending, Werelddiakonaat en Ontwikkelingssamenwerking, die al jaren aan de weg timmert. Hoe dat allemaal werkt is beschreven bij ‘Onze commissies’.